Doamne ,Sfinte ,ce dai viaţă.
Noi uşor o risipim.
Fir subţire,ca o aţă.
Şi ce mult ne duşmănim!

Nimeni n-a putut vreodată ,
Marfă, să-mi facă inima.
De mi-ar da averea toată,
Bogăţie-i, iubirea.

Doamne, dacă am  duşmani.
Dă-le, Doamne, viaţă lungă.
Dă-le în pungă şi mulţi bani,
Ca la mine să n-ajungă.

Să le faci viaţa frumoasă,
Să vadă sufletul  meu.
Cu iubire în a mea casă,
Alături, de Dumnezeu.

Dacă-n suflet invidia,
Îi fac să înghită-n sec.
Dă-le ,Doamne, omenia.
Salvează-i de la înec.

Poate-n ura lor prea mare,
Vinovat mă simt şi eu.
C-am uitat că întreaga zare,
E ,iubirea lui Dumnezeu.

Tot ce în viaţă aduni.
Într-o clipă le poţi pierde.
Dar cu oamenii cei buni.
Ai în suflet numai verde!

Prieten să fii cu toţi,
Niciodată nu se poate.
Omenia ce o portimana-lui-dumnezeu,
E un pom cu multe roade:

Ce hrăneşte lăcomia,
Îngâmfarea şi prostia.
Roade pline de iubire,
Dă-le ,Doamne, fericire!

DE
VALY PLUGAR,27 MAI,2015

