Era odată un om bun ,care nu avea noroc în dragoste.Dacă plăcea pe cineva, întotdeauna ,nu i se răspundea, la fel .Se ruga la Dumnezeu,zilnic, să-i dea fericire.
Pe drumul vieţii se îndrăgosteşte, nebuneşte, de o fată, pe care o iubea enorm, şi ar fi făcut orice, pentru ea.
Din teama de a fi respins, ca şi de altele, nu i-a spus, direct, că o iubeşte,dar i-a arătat, prin mii de fapte,făcute pentru ea,însă fata îl trata ,doar, ca pe un prieten, bun.
Spre surprinderea lui,o fată se îndrăgosteşte de sufletul lui,apoi o alta, iar în final, cea pe care o iubea ,622715-1024x768-loveîn tăcere.
Trăind într-o comunitate, în care dragostea era Sfântă, oamenii credeau în ea, ca în Dumnezeu,el trebuia să-şi aleagă viitoarea mireasă, în faţa întregii obşti,adunată, ca în zi de sărbătoare.
Bătrânii satului au stabilit ziua când el trebuia să-şi aleagă mireasa, din cele trei.
Şi a venit ziua, mult aşteptată.
Îmbrăcate, în strai de sărbătoare,fetele îl priveau ,zâmbind, fiecare sperând,că îi va fi mireasă.
Se opreşte în dreptul primei fete, care s-a îndrăgostit de el, spunându-i:
-Eşti prima fată care s-a îndrăgostit de mine, vreodată, sunt aşa de fericit, încât n-am să te uit, niciodată.
Se opreşte în dreptul celei de a doua,şi-i spune:
-Te-ai îndrăgostit de mine,când nu mai speram în nimic;în tine am văzut speranţa într-o viaţă mai bună, mai frumoasă!Eşti aşa de minunată, încât, niciodată, n-am să uit râsul, cu care m-ai înveselit!
Apoi oprindu-se în dreptul fetei pe care o iubea, în taină,cu un surâs, fericit,îi spune:
-Tu m-ai făcut să vărs lacrimi,amare, de durere, dar şi , în aceiaşi cantitate, de fericire,când mi-ai spus că mă iubeşti.Tu mi-ai adus iadul în suflet, prin indiferenţa cu care m-ai tratat,dar şi raiul,atunci când mi-ai zâmbit.Mi-ai îngheţat sufletul cu o privire,dar ai şi de topit,gheţarii….din suflet, când ochii tăi, m-au privit ,altfel!Am experimentat ce înseamnă viaţa fără tine, un chin ,sfâşietor,un dor ,nestins,niciodată, dar acum, în anii care mi-au rămas, vreau să o trăiesc lângă tine; pentru că o clipă….petrecută în rai,şterge întregul,iad!
Fetei i-au dat lacrimile ,de fericire,..dar ,el, i le-a şters cu un sărut,apoi o sărută..lung şi pasional, în ropotele de aplauze, ale întregii comunităţi!
S-au înroşit, ca doi adolescenţi,apoi ,ţinându-se de mână, au păşit pe noul drum al vieţii, în pas…de doi!Din senin a început să plouă, cu raze, moi, ….de iubire!Dumnezeu, zâmbea fericit….dragostei!

DE
VALY PLUGAR,7 MAI ,2015

