S-au cunoscut într-un parc,stând pe bănci şi  citind o carte.Cum băncile  erau foarte aproape,una de alta, băiatul şi-a dat seama că fata-l fila.
După câteva ore bune, în care EA  îl privea ..aproape direct şi EL o urmărea cu coada ochiului, fata îl întreabă ce carte citeşte, iar prin această întrebare ..s-a deschis poarta dialogului.Mai mult vorbea ,EA…EL ascultând-o şi răspunzându-i monosilabic.Tăcerea lui pe fată o enerva, dar se stăpânea, privindu-l zâmbind.
Primul care se ridică să plece, a fost EL
-Oare am să te mai văd vreodată?Vreau să te mai văd…că-mi plac ochii tăi, îi spune fata, privindu-l..adânc în ochi.
-Îmi pare rău, nu cred şi nici nu vreau pentru că port pe cineva în inima mea,dar nu vreau să văd pe nimeni.
Zâmbetul fetei i-a pierit, pentru un moment, fiind foarte dezamăgită,dar nelăsând să se vadă,îi urează multă fericire.
O lună de zile a venit zilnic în parc cu speranţa că îl va întâlni, dar au fost speranţe deşarte.
Cum concediul era gata, s-a întors la muncă.
Se gândea foarte mult la el, îi era dor şi zâmbea din senin.Această stare a fost observată de şefa ei, o femeie trecută prin multe în viaţă, care-i era ca o mamă şi care şi-a dat seama că fata este îndrăgostită, dar nu i-a zis, nimic.
La câteva luni după concediu, se angajează pe maşina Poştei,un nou şofer( fata era funcţionar la poştă).Mare le-a fost surpriza când au făcut cunoştinţă …era băiatul din parc!
Cum se vedeau zilnic, între ei s-a legat o frumoasă prietenie, care pentru fată..era speranţa dragostei.
Într-o zi, nu se poate abţine şi îl întreabă dacă mai poartă pe cineva în inimă, sau e liberă.
-Am iubit pe cineva foarte mult dar m-a trădat iar acest lucru m-a făcut să-mi pierd încrederea în oameni, îi răspunde, trist.Cu tine mă simt altfel, parcă te-aş cunoaşte de când lumea..eşti o prietenă foarte  bună, pentru mine.
Vorbele lui au încântat-o dar au şi dezamăgit-o, întrebându-se dacă şi -a dat seama că este îndrăgostită, de el.
Întruna  din zile, fetei îi este rău şi este dusă , de la locul de muncă, direct la spital.El prelua coletele, corespondenţa, totul numai de la ea şi a fost surprins  să vadă că  altă colegă se ocupa cu distribuţia.
Aflând că este internată, a plecat ca din puşcă, la spital.
Nu l-au lăsat să o vadă în acea zi, fiind operată de apendicită şi abia a doua zi a reuşit, după o noapte în care n-a dormit deloc, cu gândul la ea.
-Să te faci rapid bine că deja mi-i urât fără tine şi mă simt aiurea când o văd pe alta, la locul tău de muncă, şi nu pe tine.
-Deja ţi-i dor de mine!Ce frumos!Dacă ştiam ,făceam pe dracu-n patru să mă îmbolnăvesc mai repede, spune….încântată, iar mie mi-e dor de tine în fiecare secundă a zilei, din ziua în care te-am văzut ,în parc.
-Nu strica relaţia de prietenie spunând asemenea vorbe;eu ţin la tine ca la o soră, nimic mai mult, doar ştii că inima imi este moartă.
Vorbele lui i-au produs lacrimi în ochi, dar nu le-a lăsat să curgă;stăpânîndu-şi plânsul ,care venea,îi spune:
-Nu vreau, nu pot să te privesc ca pe un frate sau prieten, niciodată.Însemni prea mult pentru mine,ca să mă pot limita la o asemenea relaţie.Hai să ne oprim aici..să fim doar colegi , cu relaţii de servici şi doar atât.
A încercat să o convingă că nu-i corect cum procedează, dar a fost neînduplecată şi deşi nu i-a picat bine cererea ei, nu a avut încotro şi a acceptat.
Şefa ei, diriginta poştei,văzându-i starea de tristeţe, ochii cu care-l privea pe şofer şi-a dat seama că pe el îl place.Apoi într-o discuţie ca între mamă şi fiică,fata-i spune, tot.
-Singurul lucru pe care poţi să-l mai faci e să încerci să-l faci…gelos;provoacă-l şi dacă nici atunci nu-ţi răspunde, înseamnă că nu simte nimic pentru tine,o învaţă .şefa.
Ajutorul a venit din partea fiului şefei ,la rugămintea ei,…care ,începând cu a doua zi, a început să-i facă o curte asiduă.
De cîte ori venea şoferul să preia coletele, o găsea cu celălalt, veselă, glumind  şi râzând.
La început nu-i venea să creadă, dar povestea repetându-se câteva luni bune, ghearele geloziei au început să pună stâpânire pe inima lui.
Întrebând-o ,separat, pe diriginta poştei cine-i cel care o caută toată ziua pe prietena lui,aceata răspunde:
-Pune mâna pe ea ..până nu-i prea târziu,deja a început să te uite.
Când cei doi au ieşit şi la plimbări în oraş, pentru EL,era prea mult.Atunci l-a cuprins teama că o poate pierde, dându-şi seama că este îndrăgostit de ea.
Într-o zi o invită la o plimbare, spunându-i că trebuie să-i vorbească , însă este refuzat,dar   o roagă aşa de mult,încât o convinge, deşi în sufletul ei, fata radia de bucurie.
-Mai simţi ceva pentru mine?
-De aceea m-ai invitat?Mi-ai spus că vrei să-mi vorbeşti, nu să-mi pui întrebări.
-Vreau să-ţi spun că  m-am îndrăgostit de tine şi că te iubesc;nu ştiu cum sau când, dar când te văd cu celălalt, mor de gelozie,îmi pare rău că mi-am dat seama aşa de târziu de sentimentele mele şi că te-am  rănit.
-Într-adevăr, prea târziu, pentru că m-am îndrăgostit de celălalt şi-l iubesc ,îi spune cu inima bătându-i nebuneşte şi se prefăcu că vrea să plece.
EL o  prinde de mână , o trage spre el şi o sărută, un sărut lung şi pasional, în care fata îi răspunde cu tot sufletul,lăsându-se moale, în braţele lui!
-De cine eşti îndrăgostită?
-Întotdeauna te-am iubit, am vrut să te pedepsesc..acum..dacă nu mă sărutai dar cum m-ai sărutat,îţi pot spune că sunt foarte fericită că am, în sfârşit, dragostea ta, dragoste pe care o visez din ziua în care ne-am cunoscut!
A doua zi au apărut amândoi cu faţa plină de strălucire iar în ochi…dansau scântei!
S-au căsătorit iar în dimineaţa cununii civile..îi spune ultimul secret din viaţa ei.
-Iubitule, cel cu care am umblat a fost doar un aranjament pentru a te face gelos, pentru a-ţi testa sentimentele!
Surprins de vorbele ei, dar privind-o cu dragoste,spune:
-S-a meritat..poate că fără puţină gelozie nu mi-aş fi dat seama niciodată că tu deja ai fost întrat.. în viaţa mea!
Ochii le străluceau de fericire ,iar în faţa zâmbetului lor, largimages, parcă şi florile păleau!

DE
VALY PLUGAR,20 FEBRUARIE, 2015

