La marginea unui sat, într-o căsuţă modestă dar foarte frumos îngrijită trăia un bătrân,singur,foarte înţelept.Toată lumea din sat îl respecta foarte mult iar oamenii veneau şi-i cereau fel şi fel de sfaturi, plângându-şi necazurile şi durerea,alţii se erijthumb-1400x733au în judecători,călăi şi victime.
Răspundea tuturor cu blândeţe,încercând să-i mulţumească pe toţi,dar mai ales, să-i apropie.Când încheia o conversaţie ,spunea întotdeauna:
-Eu nu sunt Dumnezeu ca să judec,sau să vindec sau să găsesc răspuns la toate întrebările voastre,priviţi fiecare în sufletul vostru să vedeţi dacă sunteţi fericiţi sau nu ..şi fiecare îşi poate răspunde singur la întrebări, la propriile temeri, pentru că numai atunci când te cunoşti ,cu adevărat, pe tine însuşi,poţi aduce lumina în viaţa celor dragi!
Într-o zi îi bate la uşă o femeie,care plângând îi spune:
-Dintr-o glumă proastă a unui consătean,am ajuns….amanta satului şi cum în cazuri de acestea,ce ştie tot satul, soţul află ultimul,vestea aceasta l-a dărâmat.Fiind un om foarte orgolios,nu a vrut să mă asculte,şi vrea să mă părăsească.Ce să fac?
-Iubirea există peste tot,dar şi orgoliile sunt la fel de mari, iar o vorbă spusă din glumă sau din răutate, poate distruge suflete, relaţii,familii.De când e lumea şi pământul au fost şi sunt oameni buni şi răi,dar în momentul în care lipseşte ÎNCREDEREA ŞI COMUNICAREA,oricine poate fi în locul tău, îi spune bătrânul.
Merge femeia acasă şi până la urmă reuşeşte să-l facă pe soţ să o asculte,spunându-i despre discuţia pe care a avut-o cu bătrânul,iar soţul ei o crede şi îşi cere scuze.Femeia îi acceptă scuzele, dar privindu-l trist îi spune:
-Nu mă doare că ,prin gluma proastă a unui om, m-a bârfit întregul sat, mă doare că singurul care trebuia să mă creadă…eşti tu ,iar orgoliul tău prea mare, putea să ne strice căsnicia!

DE
VALY PLUGAR,15 FEBRUARIE,2015

