S-au cunoscut la o petrecere iar când privirile li s-au întâlnit, în inimi dansau mii de scântei.
Din păcate, pentru el,EA era însoţită de alt băiat, care pentru părinţi,era ,sigur, ginerele lor.
EL a invitat-o de câteva ori la dans , sub privirile geloase ale acelui cu care venise, deşi fata i-a spus întotdeauna că nu simte nimic pentru el, dar tatăl ei fiind cardiac, fata se teamă să-l supere, de teamă ca să nu-l piardă.
În timpul unui dans ,când a simţit-o în braţele lui,simţea că inima  îi iese din piept de emoţii,fata i-a simţit tremurul corpului şi privindu-l zâmbind, întreabă:
-Te simţi atras de trupul meu sau te-ai îndrăgostit de mine?
-Te plac foarte mult…şi privind ceasul mai adaugă…au trecut deja 5 ore de când te cunosc dar parcă te cunosc de o viaţă…şi aplecându-se la ureche,îi spune simplu….te iubesc.Ea zâmbeşte ironică, dar privindu-i faţa şi văzându-i seriozitatea începe să râdă în hohote.
-Tu chiar că te-ai aprins, nu glumă;imi placi, spune, serioasă, dar sunt promisă altuia…ştiu că este o prostie să vorbesc de o căsătorie aranjată, dar tata le-a promis, pe patul de moarte, în urma unui accident în care doar el a scăpat,că-l va creşte pe copilul lor ca pe fiul lui şi-l va căsători cu mine;este cardiac a fost de două ori la un pas de moarte şi la cea mai mică supărare, îl putem pierde şi pentru nimic în lume nu pot să-l supăr.
El a rămas, trist ,pe gânduri, privind în gol cu inima grea, iar EA,văzându-i tristeţea mai spune:
-Nu-ţi spun că mă căsătoresc mâine….hai să ne mai vedem ,să ne cunoaştem şi cine ştie…poate într-o zi vom fi împreună.
Au început să se întâlnească pe ascuns..singurul care ştia era cel căruia îi fusese promisă;deşi o iubea, ştia că nu poate să facă nimic împotriva sentimentelor ei.
Cu cât se cunoşteau mai bine, cu atât îşi dădeau seama că aveau multe în comun, se descopereau zilnic, prin fel şi fel de calităţi, care le arăta chimia dintre ei.
După un an şi ceva de întâlniri ,EA, se hotărăşte să-i spună totul mamei ei, cu EL ..PREZENT.Mama o înţelege şi acceptă dragostea lor, dar să fie pe ascuns, de teama bolii soţului.
Timpul trecea, dragostea lor era frumoasă dar şi plină de durere..se iubeau ,dar urau faptul că trebuiau să se vadă pe ascuns şi îşi pierduseră şi speranţa că vor fi împreună…la lumina zilei,când salvarea a venit chiar de la cel care era considerat..ginere.
Într-o zi, la o partidă de table,tatăl fetei zice către el:
-Mă bucur enorm că ai făcut-o să se îndrăgostească de tine…nu mi-a spus dar i-am văzut luminiţa din ochi şi fericirea de pe chip.
Acesta îl priveşte, trist, zâmbind fortat, fără a spune nimic.Atunci mintea tatălui se luminează.
-Dacă nu este îndrăgostită de tine,şi nu pare, după cum te văd, înseamnă că altcineva o face fericită..e adevărat?Ai renunţat la ea?Spune-mi..că nu păţesc, nimic.
-Da, iubeşte pe altul care la rândul lui o iubeşte şi sunt fericiţi împreună…nu pot face nimic, dar tată, te rog, fii calm .. eu ca să fiu copilul tău, nu trebuie să mă căsătoresc cu cineva care nu mă vrea, pentru că tu întotdeauna vei fi tatăl meu, crescându-mă cu dragoste, după cei ai mei au murit;tu ai scăpat, ei s-au dus…ai vrut să mă căsătoreşti cu fata ta doar că te-ai simţit cumva vinovat că n-ai murit şi tu în acel accident sau ţii la mine ca la copilul tău?
-Părinţii tăi au fost pentru mine, mai ceva ca fraţii, iar pe tine te-am îndrăgit de mic..iar pe patul de moarte tatăl tău mi-a cerut să am grijă de tine, iar eu, în momentul acela groaznic,i-am promis că nu numai că voi avea grijă de tine dar te voi căsători cu fata mea,să fii familia mea, întotdeauna.
-Întotdeauna voi fi copilul tău, dar dă-le binecuvântarea ta că dragostea lor e curată şi place şi lui Dumnezeu!
Tatăl , i-a chemat şi privindu-i,îl întreabă aproape răstit pe EL:
-Eşti în stare să o faci fericită?Tocmai mi-am pierdut fiul, din cauza ta.
-Am iubit-o din prima clipă,EA..e viaţa mea,dacă nu aş face-o fericită, e ca şi cum mi-aş aduce singur…nefericirea, în viaţa mea!
Tatălui i-a plăcut răspunsul şi le-a dat binecuvântarea…iar ei sunt fericiţi şi azi!
Singurul motiv pentru care plâng de mute ori, este decesul tătălui ei, după vreo 8 ani de la căsătoria lor!
Cel căruia îi fusese promisă …şi-a găsit, târziu ,fericirea…după ani de dor şi aşteptare…poate data viitoare voi spune şi povestea lui, dar încă nu am toate ifacebook_covers_dragoste_37nformaţiile!
Mergând la ei de sărbători,EA,mi-a fost colegă de muncă, într-un moment când soţul ei nu era acolo, am întrebat-o ce ar fi făcut dacă tatăl nu şi-ar fi dat consimţământul..
-M-aş fi măritat cu cel pe care nu-l iubeam, pentru că dacă-l contraziceam, se enerva repede…şi puteam să-l pierd!Şi pentru nimic în lume nu aş fi făcut asta, văzând la celălalt….ce înseamnă durerea de a-ţi pierde părinţii!

DE
VALY PLUGAR,5 FEBRUARIE 2015

