În anul 2 de facultate 2 fete se împrietenesc, deveninând prietene foarte bune.Una nu avea părinţi, fiindu-i decedaţi şi o ţinea în facultate fratele ei,care lucra în Italia iar cealaltă avea doar tată, care lucra şi el ,tot ,în Italia.
Într-o zi prietena, ei, il arată pe fratele său, în poze, pe telefon.Era un bărbat de 31  de ani,trecut prin multe greutăţi după decesul părinţilor, într-un accident, care-şi iubea sora foarte mult.Studenta, privind, poza, l-a găsit drăguţ şi chiar a început să-l placă, fără să ştie nimeni.
Se apropia luna august, când trebuia să vină în concediu, şi ea,aflând, de la sora lui, tremura de emoţii ,că în sfârşit îl va cunoaste.
Spre dezamăgirea ei, el vine, dar însoţit de viitoarea soţie, o italiancă , mai mare, la ani, ca el.
Şi el era curios să o cunoască pe cea mai bună prietenă a surorii lui, care-i vorbea, întotdeauna, despre ea, la telefon.
Când au făcut cunoştinţă, studenta, cu tupeu de puştoaică, să nu i se vadă dezamăgirea ,că se căsătoreşte, îi spune:
-Ce frumos, eşti!Păcat că te căsătoreşti, mi-ar fi plăcut să fiu iubita ta.
El, uimit, de tupeul ei,zâmbeşte ,pentru moment, după care-i zice:
-Ea soţie, tu ..amantă, ce zici, te prinzi?
-Niciodată, doar în visele tale!
Concediul a durat o lună şi în fiecare zi au ieşit, toţi 4, seara la terase, să se răcorească.Studenta se îndrăgostea, zilnic, tot mai mult de el, până când, într-o seară, şi.a dat seama că şi el este îndrăgostit, de ea.
Cu ajutorul surorii, lui, îi dă întâlnire, fără să ştie italianca.
Când s-au văzut, se sorbeau din priviri, aşa de mult se plăceau.
-Hei, te-ai mai gândit să-mi fii amantă? o întreabă, râzând, în hohote.
-Dar ,tu, să-ţi fiu .. soţie?.De ce mi-ai dat întâlnire,aici, separat, poate îţi place de mine, îi spune, ironică.
-Îmi place foarte mult de tine, pentru spontaneitatea, ta,pentru

,caracterul tău şi sincer, eşti al naibii de frumoasă!Când mă uit la buzişoarele acestea, frumoase, ţi le-aş săruta.zi şi noapte, fără oprire, şi fără să se gândească, o strânge în braţe şi o sărută.Fata surprinsă,încearcă să se împotrivească, dar apoi se lasă, moale, în braţele lui,sărutându-l cu pasiune.
-Îmi placi foarte mult,eşti în inima mea, dar n-am să fiu niciodată amanta ta;decât să te împart, cu alta, prefer să te pierd..dacă mă iubeşti, de ce te căsătoreşti cu ea, să fii nefericit o viaţă?
-Pentru că ea m-a ajutat enorm de mult, afară, îndrăgostindu-se de mine, şi i-am promis că ,deşi nu o iubesc, va fi singura femeie , cu care mă căsătoresc, iar pentru mine, promisiunea e sfântă.
S-au întâlnit de mai multe ori, declarându-şi dragostea, suferind amândoi, ştiind că nu vor fi niciodată, împreună, mai ales, se gândea şi la sora lui, pe care el o ţinea, în facultate.
Concediul a trecut şi a sosit ziua, de rămas bun.Printre lacrimi,ea,îi spune:
-Vei rămâne cea mai frumoasă amintire din viaţa mea, cea mai frumoasă dragoste, pe care am avut-o vreodată, o dragoste care va fi, pentru totdeauna ,într-un colţ din sufletul meu!
-Şi tu vei rămâne o amintire superbă, şi nu am să te uit niciodată, nici dacă aş vrea;uitându-mă la viitoarea, soţie, ea va fi aceea care îmi va aminti de fata de care ..m-am îndrăgostit , înainte de nuntă!
-Nunta era planificată în octombrie şi cum era şi firesc, amândouă au fost învitate , în Italia.
Ea, nu a vrut să meargă şi atunci sora lui, din solidaritate, nu merge nici ea, spunându-i nişte minciuni.El nu numai că nu s-a supărat,dar s-a simţit uşurat că nu au venit.
la câteva zile după nuntă, ea primeşte un telefon de la tatăl ei, din Italia, chemând-o, de urgenţă, la el.Ele pleacă, amândouă,la adresa respectivă, fiind pentru prima dată.
Era o vilă superbă, cu o grădină plină de flori, de te ameţea..Când vine gazda, fetele amuţesc…era italianca, soţia fratelui său..Uluite, întreabă ce înseamnă asta iar tatăl ei îi spune că lucrează ca şi gradinar, la această familie.Italianca s-a purtat foarte frumos, cu ele, iar mai târziu..a apărut..el.Când le-a văzut, a strâns-o, într-o îmbrăţişare, pătimaşă, plină de durere şi de dor.Ele se uitau la el, când la tatăl ei, când la italiancă, neştiind ce înseamnă, asta!
-Staţi liniştite, nu ne-am căsătorit, nici nu o vom face vreodată căci şi ea, italianca, şi-a dat seama că te iubesc pe tine, dar m-a apreciat că nu mi-am călcat cuvântul, renunţând la dragostea ta,pentru ea, dar sincer, să fiu, altcineva a convins-o.
Picioarele fetei s-au înmuiat şi el a sprijinit-o, să nu cadă, iar la un moment dat, adunându-se atâtea în sufletul ei, a leşinat..S-a trezit…într-un spital,iar alături de ea, bărbaţii, pe care-i iubea, şi scumpa ei prietenă!
-Vrei să fii soţia mea? că amantă nu mai ai cum,o întreabă el ,privind-o cu dragoste.
-Întotdeauna am vrut, pentru că te iubesc…eşti prima mea dragoste, iar azi…m-ai adus la viaţă!Totuşi nu înţeleg, cine a convins-o pe italiancă că nu se poate căsători, fără dragoste.
El priveşte…spre tatăl ei, spunând că el.Iată ce s-a întâmplat…
Tatăl fetei lucra ca şi grădinar în vila ei, dar deşi erau amândoi români,nu erau prieteni.Italianca îl aprecia enorm de mult, pentru că era foarte cinstit şi harnic.Într-o zi stând la o cafea, cu viitorul şoţ, se aude un telefon, sunând..cum grădinarul nu era pe acolo, merge el să vadă de unde sună, şi l-a văzut între flori,ridicându-l, să-l ducă omului, rămâne înmărmurit:în imaginea de pe telefon era EA ,cu tatăl ei, iar uitându-se la poze, vede foarte multe cu ei, DOI.Atunci şi-a dat seama că respectivul, era tatăl, ei.Au stat de vorbă, i-a spus despre povestea de iubire dintre, ei, despre obligaţia, faţă de iataliancă…iar tatăl,fetei a fost cel care a lămurit toate lucrurile.Italianca având un suflet frumos, a înţeles, apreciindu-le sinceritatea şi cuvântul, lăsându-i să lucreze mai departe, la firma şi casa, ei.
Fata i-a mulţumit tatălui, cu lacrimi în ochi, spunându-i:
-Întotdeauna, de când mama s-a stins, ai fost îngerul meu păzitor..iar azi..mi-ai adus fericirea, deplină!Am visat să mă căsătoresc cu un bărbat care să semene cu tine, iar ..EL, e ca tine, cuvântul e cuvânt şi promisiunea e sfântă!
S-au căsătorit, iar azi…sunt acasă, toţi ,crescându-şi cei doi copii!Mătuşa şi bunicul,sunt cei mai fericiţi oameni, din lume,pentru dragostea lor!
DE
VALY PLUGAR 26SEPTEMBRIE 2014thumb-1400x733

