Unei fete îi rămâne,ca amintire ,materială, o maşină, foarte veche, de la mama sa, după ce aceasta, moare.Era o maşină care-i făcea numai probleme, punându-i viaţa ,de multe ori, în pericol.Oricât s-a chinuit soţul ,ei ,să o facă să renunţe, la maşină, ea nu voia.
Într-o zi, în trafic, i se blochează frânele şi cum maşina se îndrepta direct..într-un zid,deşi nu avea viteză,mare, fata sare, speriată, din maşină,din mers..scăpând cu viaţă.Aceasta a pus..capac,la rugăminţile soţului.
La câteva zile, îi ia maşina şi o duce la fier vechi , cumpărându-i una, nouă.Când ajunge acasă ,de la muncă,o întâmpină, vesel, cu cheile maşinii ,noi, în mână, spunându-i:
-Dragă, ţi-am luat o maşină nouă,ca să nu-ţi mai pună viaţa în pericol, iar pe cea veche, am dus-o, la fier,vechi.
-Cum ai putut să-mi faci una ca asta, era  singura amintire de la mama..vreau maşina, înapoi, îi spune ea, plângând.
-O fi de la mamă-ta,dar ţi-a pus viaţa în pericol, iar eu nu vreau ca copilul nostru ,să rămână fără mamă;de ce uiţi că amintirile, frumoase, le poţi păstra în suflet pentru totdeauna, dar cele care-ţi fac rău, dă-le drumul…ca să poţi păşi ,înainte.
Dând-o la fier vechi, normal că au dezmembrat-o şi nu a mai putul fi recuperată, niciodată.Fata, de supărare, s-a îmbolnăvit, gândindu-se ,tot timpul, cum va da ochii cu mama,ei, în lumea de dincolo, că nu i-a păstrat maşina ,ca amintire.Doctorul ,care o trata, i-a spus într-o, zi:
-Nu amintirile ,materiale, contează să le păstrăm, pentru cei care au plecat dintre noi, ci amintirile frumoase, sădite în suflet şi inimă, prin dragoste şi iubire, care nu mor niciodată, chiar dacă ei nu mai sunt !
Fata şi-a dat seama că a greşit, faţă de familia ei, iar   după întoarcerea acasă, îi spune,şoţului:
-Am greşit, uitând că poţi dormi cu fericirea şi iubire, în braţe, dar şi foarte uşor, te poţi trezi, singur.Mi-am dat seama că mama a vrut  să o păstrez pe ..ea..vie, în inima, mea, nu un lucru material,care mi-a pus ,de multe ori ,viaţa în pericol ,iar fiecare zi, are un nou început,care te face să mergi mai departe!
DE
VALY PLUGAR 3 SEPTEMBRIE 20141956870_10152108125628611_2106971732_o

