Unei femei , cu vârsta de 60 de ani, medicii îi descoperă cancer, în ultima fază.După ce merge în foarte multe locuri, inclusiv..în străinătate, verdictul a rămas acelaşi, ca de la primul medic.Împăcată cu soarta, face o listă ,foarte lungă, cu toate lucrurile pe care nu le-a făcut în tinereţe, dar pe care le-a dorit, întotdeauna ,şi arătândui-le soţului, îi spune:
-În timpul cât mi-a mai rămas, vreau să fii lângă mine, să trăieşti alături de mine, tinereţea pe care am sacrificat-o, pentru avere, care acum nu mă mai ajută, la nimic.Mai vreau, să nu spui copiilor, nimicPoţi să-mi îndeplineşti această dorinţă?
-Da,deşi sufletul îmi moare încet, încet,vreau să facem tot ce n-am făcut când a trebuit.Văd că lista e ..foarte lungă, mă rog la Dumnezeu, să te ţină, în viaţă,până le îndeplinim pe toate, îi spune, soţul, trist.
Au plecat , cu zâmbet pe faţă, încercând să facă tot ce era scris în listă,vizitând ţări şi oraşe,distrându-se, foarte tare.Într-o lună şi jumătate, cât a mai ţinut viaţa ei,au trăit atâtea, cât n-au trăit în peste 30 ani de căsătorie.
După înmormântare, soţul ,ei, şi-a chemat copiii, spunându-le, adevărul, despre moarte mamei, lor.
-Am muncit toată viaţa şi am uitat..să trăim.Voi ,să nu faceţi ca noi, faceţi-vă timp şi pentru voi şi pentru muncă, căci firul, vieţii, când e întins prea tare, se rupe, foarte repede!
DE
VALY PLUGAR 18 AUGUST 2014images-11

