Într-o zi ,la uşa unui apartament , sună cineva.Deschide, o femeie, iar cel care a sunat, un bărbat, întreabă dacă primeşte musafiri.Femeia, necunoscându-l, îşi cheamă soţul.Acesta, când îl vede,faţa i se luminează, de bucurie.Musafirul, era un prieten bun din liceu, viaţa, trimiţându-i în locuri diferite.L-a primit, cu drag, în casă, făcându-i cunoştinţă, cu soţia ,lui.
-Pot să rămân 2-3 zile la voi, până îmi rezolv problemele, pentru care am venit?
-Sigur, ar fi fost culmea, să stai la hotel sau să nu mă fi căutat,răspunde ,gazda,
A doua zi, fiind duminică, cei 2 soţi au trebuit să meargă la muncă iar pe musafir l-au lăsat, singur.
Când s-au întors,nu l-au mai găsit.iar uşa era descuiată.S-au gândit că a plecat prin apropiere, plictisindu-se ,şi cum nu i-au lăsat cheia, a lăsat uşa deschisă.
L-au aşteptat, o bucată, bună, de timp, apoi soţul..are o presimţire şi merge să se uite în locul în care ţineau banii şi presimţirea s-a adeverit, banii nu mai erau!
-Ăsta ne-a furat banii şi a plecat, spune, trist către soţie.Nu pot crede aşa ceva.L-am primit în casa noastră, l-am pus la masă,i-am dat pat…cum poate să-mi facă aşa ceva.dacă mi i-ar fi cerut, îi dădeam, pe toţi, fără părere de rău, dar aşa ,mă simt trădat şi umilit.S-au dus banii de pe frigider, dar şi prietenia noastră!
Vorbea cu soţia lui, aproape plângând, de durere,de a fi trădat.
Pe timpul acela, nu erau telefoane mobile, televizoarele şi frigiderele se dădeau în rate,dar dura mult, până îţi venea rândul.
Înainte de lăsarea întunericului, se aude gălăgie în faţa apartamentului lor..deschide să vadă ce-i şi rămân ca la ..dentist.Musafirul lor, dirija 2 muncitori, unde să lase….frigiderul!
-Nu pot crede că ne aduci …un frigider, spune gazda, uimită!
-Sigur, aţi crezut că am furat banii…şi dus am fost,răspunde , musafirul, râzând!
-Da, asta am crezut…spune-mi cum ai reuşit..
-Aseară, când povesteam , mi-ai spus că v-aţi săturat de aşteptat , pentru acel frigider şi noaptea, mi-a trecut prin cap, o ideie.Mi-am amintit că am o cunoştinţă, bună, la un shop…care aduce , orice.Cum voi aţi plecat şi nu mi-aţi lăsat cheia, ştiam că las uşa descuiată şi am luat banii cu mine, să nu intre cineva, să-i fure;voiam numai să vorbesc cu cel, pe care-l cunosc,şi apoi să vă duc, să-l luaţi, voi.Spre norocul vostru, mai aveau unul, care era promis, dar la rugămintea mea,a acceptat să mi-l dea,eu , ajutându-l, cândva; l-am scos şi la un preţ mai bun , decât cel din magazin, iar el mi l-a adus ,cu maşina lui!
-Îmi pare atât de rău că m-am îndoit de tine, răspunde gazda, foarte fericit.
-Ai fost un prieten foarte bun ,în liceu, şi m-ai ajutat de foarte multe ori;asta nu uit, niciodată!Dar spune-mi, ce te-a durut mai tare ,faptul că ţi-am furat banii sau că am trădat prietenia?
-Banii ţi i-aş fi făcut cadou, dacă aveai aşa de mare nevoie, de ei, dar prietenia, s-o fi trădat,era ceva ce nu pot concepe, niciodată!
S-au îmbrăţişat, ca 2 fraţi, şi deşi viaţa i-a dus în locuri diferite,odată la an sau la 2 ani, familiile lor se reunesc, într-o oază a prieteniei şi iubirii!
PS..INSPIRAT DIN CAZ REAL!
DE VALY PLUGAR 7 AUGUST 2014hands_friends[1]

