4cbd94a7-1478-44f0-bb65-30a6adcb6abfDoi prieteni,foarte buni, lucrau la aceiaşi firmă.Unul din ei era căsătorit , cu doi copii, celălalt, burlac.Cel căsătorit, avea o funcţie mai mare decât prietenul său, iar soţia lui era directoare adjunctă.
Într-o zi, fără să i se dea explicaţie, cel căsătorit,este schimbat din funcţie şi în locul lui este numit prietenul său, burlacul.S-a făcut foc şi pară…si s-a dus glonţ..la conducerea firmei, să afle motivul.
-Fii mulţumit că n-am chemat poliţia, la cât ai furat, dar din considerente pentru colega mea, soţia ta,te-am schimbat, numai.Fii atent pe viitor ce faci,nu mai scapi aşa de uşor.
Aflând motivul,se întreba cine l-a pârât şi a ajuns la concluzia că prietenul lui, pentru ai lua locul,fiind o funcţie mai bine plătită.
-N-am să te iert niciodată,de azi nu mai eşti prieten cu mine,eşti doar un profitor, un om de nimic, îi spune, furios.
Acesta rămâne mut de uimire;
-Cum poţi spune aşa ceva despre mine, suntem prieteni din liceu, am făcut facultatea toţi 3 impreună-soţia-şi lucrăm şi de mulţi ani , eu sunt singur şi mă descurc cu salarul pe care-l am, m-am bucurat pentru tine, când ai avansat.
-Ai râvnit locul meu aşa de mult încât m-ai dat ..în gât, la conducere, numai tu ştiai că mai fac afaceri proprii, cu produsele lor, indiferent ce spui,nu vreau să te mai văd niciodată.
Prietenul său, burlacul,s-a necăjit enorm de mult şi s-a simţit foarte rănit, că nu-l credea şi a plecat, peste câteva zile , la el , acasă, ca să lămurească problema.Când a sunat, i-a deschis soţia;l-a invitat înăuntru, spunându-i că soţul nu este acasă.
-Ştiu de ce ai venit,nu ai greşit cu nimic,eu l-am dat în gât, pentru că n-am vrut ca tatăl copiilor mei să devină puşcariaş iar ei să fie etichetaţi, ca atare;i-am atras,de multe ori, atenţia să se potolescă, dar nu m-a ascultat.
Auzea şi nu putea crede, dar, gândindu-se mai bine, i-a dat dreptate.
-Ai dreptate, deşi ,poate, trebuia să-i spui că ai fost tu,i-am atras ,şi eu, atenţia de foarte multe ori, dar în zadar.
În momentul când vorbeau, a apărut el.
-Nu îţi este  ruşine să vii la mine, acasă, după ceea ce mi-ai făcut?..şi a vrut să-l scoată afară;atunci, soţia n-a mai răbdat :
-Nu da vina pe el, eu te-am pârât..pentru că vreau tată, la copii, cinstit, nu un puşcariaş;prietenul tău are vină doar că e..prieten cu tine, cere-i scuze că l-ai jignit aşa de tare,iar ,eu, nu vreau să aud nimic, din ceea ce i-ai spus lui, să-mi spui mie, acum.Nu-mi pare rău, absolut deloc, din ceea ce am făcut, copiii sunt mai presus decât noi şi era singurul lucru ,care te putea trezi la realitate.Ne descurcăm prin munca noastră cinstită,iar ,eu, l-am recomandat pe el, pe locul tău, cunoscându-l cât de corect este!
A rămas ..fără cuvinte,se uita când la unul când la celălalt,apoi, cu ochii în pământ, zice vesel:
-Soţia mă iubeşte, prietenul meu cel mai bun, mă iubeşte, cred că m-a binecuvântat Dumnezeu;imi pare rău că v-am dezamăgit, dar niciodată, în viaţa mea, n-am să mai fac ceea ce am făcut;tot pentru copii am făcut-o şi eu, dar îmi dau seama că era un drum greşit!
S-au îmbrăţişat, cu dragoste, toţi 3..iar prietenia lor, este la fel de frumoasă şi azi,deşi…anii le-au adus…fire albe în păr!
DE
VALY PLUGAR 23 IULIE 2014
PS.INSPIRAT DIN CAZ REAL!

