ILUZII

FAPTELE RELE SE FAC DIN ILUZII

Soţia unuia dintre prietenii mei şi-a sărbătorit ziua de naştere, sâmbătă seară.Ne-am adunat toţi la ei, la o petrecere aproape ca -n familie.Printre musafiri, sora sărbătoritei, o femeie de 31 de ani singură, soţul ,decedându-i în urma unui accident, in urmă cu câţiva ani.La petrecere,un musafir, căsătorit, cu soţia lângă el,a depăşit măsura la pahare, şi-i tot dădea târcoalei , femeiei singure.O invită la dans,ea tot se eschiva,se simţea jena pe chipul ei, dar nevasta amicului i-a zis că poate dansa că nu-i nimic.Ne-am distrat toţi, frumos, cu excepţia acelui amic care nu o lăsa în pace pe sora sărbătoritei.Pe la 5 dimineaţa, fiecare a mers la casa lui.
Pe la 12, la amiază, mă sună soţul sărbătoritei….Valy,nu o să crezi ce-ţi spun..ce s-a intâmplat..după petrecere..Spune , zic..
După ce fiecare am plecat la casele noastre, sora sărbătoritei a plecat şi ea, iar amicul insurat,şi-a condus acasă soţia, a aşteptat până a adormit ..şi a plecat la sora sărbătoritei.Inainte de ora 8 dimineaţa, sună la ea,ea buimacă de somn, deschide şi când îl vede să leşine nu alta..
-Ce cauţi aici, intreabă ea?
-Lasa-mă înăuntru, că doar mi-ai dat a înţelege ,la petrecere ,că eşti disponibilă pentru mine…Ea rămâne ca la dentist!.
-Prin ce ti-am dat a înţelege că sunt disponibilă?
-Ai dansat cu mine, ai râs ,când am glumit,mi-ai zâmbit, când stăteai de vorbă cu mine, zice el..
-Am dansat cu toţi, cu cumnatul, cu ceilalţi care mă cunoşteau dar nimeni n-a venit să-mi spună că sunt disponibilă!Pentru că mă jigneşti în halul ăsta, vor afla toţi ce ai făcut..inclusiv soţia ta.Acum pleacă şi lasă-mă să dorm…….El a plecat cu coada intre picioare, vorba românului.
Am rămas mut de uimire.I-am invitat la mine pe toţi 3, sărbătorita, soţul şi sora ei..am discutat foarte mult
-.Ce să fac , Valy, să-i spun soţiei sau nu?
-Normal, că trebuie să-i spui, e o persoană deosebită, nu merită să afle din altă parte, mai ales că era 8 dimineaţa şi ai vorbit cu el din uşă..sigur a auzit cineva..Sora ei şi cumnatul tot asta i-a zis..Orice spunem noi, opţiunea e a ta….A sunat-o, au fost cândva colege de muncă şi i-a explicat ce s-a întâmplat.
-Speram să nu fie adevărat, zice ea, dar mi-a spus-o chiar el, când , trezindu-mă şi văzând că nu-i,el a apărut şi m-a găsit trează.L-am intrebat pe unde umblă, şi cum aproape era treaz din beţie, mi-a spus ce-a vrut să facă cu tine.
Şi-a cerut ea scuze pentru el,apoi i l-a dat şi pe el la telefon şi spăşit, şi-a cerut scuze şi el.Si cum petrecerea de aseară era să fie aruncată în aer din cauza unuia care credea că tot ce zboară, se mănâncă, eu sunt bucuros că s-a rezolvat totul civilizat!

DE
VALY PLUGAR 24 NOIEMBRIE 2013

